Wanneer belt u de huisartsenpost?

De huisartsenpost nodig?
Beantwoord eerst deze vragen.
U ontvangt binnen een minuut het juiste advies. Zo weet u direct wat u moet doen.
De huisartsenpost is alleen voor zorg die niet kan wachten Spoedzorg in de avond/nacht/weekend/feestdagen
Kunt u niet wachten tot uw eigen huisarts beschikbaar is? Bijvoorbeeld bij toenemende benauwdheid, verlammingsverschijnselen, heftige pijn, een ernstig ziek kind of een ongelukje in huis. Of als u zo ongerust bent dat u een medisch advies wilt vragen, bel dan naar de huisartsenpost van Hadoks.
U krijgt een opgeleide en ervaren triagist aan de lijn.
De juiste hulp voor u
In een kort gesprek geeft u de triagist de gegevens die nodig zijn om de juiste hulp te bieden. Afhankelijk van uw situatie:
- Krijgt u telefonisch medisch advies
- Krijgt u een afspraak voor een bezoek aan een huisartsenpost
- Komt de huisarts bij u thuis (als vervoer naar de post medisch onverantwoord is)
Alle contacten met de huisartsenpost worden in rekening gebracht bij u of uw zorgverzekeraar.
Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112
Overdag op werkdagen
Bel met uw eigen huisarts (keuze 1 voor spoed).
Meer informatie
Welke gegevens hebben wij nodig als u belt?
- Uw burgerservicenummer (BSN)
- Naam van uw huisarts
- Omschrijving van uw klacht
- Uw medische voorgeschiedenis (aandoening/ ziektes/ allergieën)
- Uw medicijngebruik
- Uw legitimatiebewijs meenemen als u naar de post komt
Belt u voor iemand anders? Zorg dat u dicht bij de patiënt bent om de klacht te beschrijven.
Wanneer kunt u ons bereiken?
U kunt ons bellen op (070) 346 96 69 op maandag t/m donderdag: 17.00 tot 08.00 uur (avond en nacht) in het weekend: vrijdag 17.00 uur tot maandag 08.00 uur en op feestdagen: gedurende 24-uur