Wanneer belt u de huisartsenpost?

De huisartsenpost nodig?
Beantwoord eerst deze vragen.

U ontvangt binnen een minuut het juiste advies. Zo weet u direct wat u moet doen.

De huisartsenpost is alleen voor zorg die niet kan wachten Spoedzorg in de avond/nacht/weekend/feestdagen


Kunt u niet wachten tot uw eigen huisarts beschikbaar is? Bijvoorbeeld bij toenemende benauwdheid, verlammingsverschijnselen, heftige pijn, een ernstig ziek kind of een ongelukje in huis. Of als u zo ongerust bent dat u een medisch advies wilt vragen, bel dan naar de huisartsenpost van Hadoks.

U krijgt een opgeleide en ervaren triagist aan de lijn.

De juiste hulp voor u

In een kort gesprek geeft u de triagist de gegevens die nodig zijn om de juiste hulp te bieden. Afhankelijk van uw situatie:

  • Krijgt u telefonisch medisch advies
  • Krijgt u een afspraak voor een bezoek aan een huisartsenpost
  • Komt de huisarts bij u thuis (als vervoer naar de post medisch onverantwoord is)

Alle contacten met de huisartsenpost worden in rekening gebracht bij u of uw zorgverzekeraar.

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Overdag op werkdagen
Bel met uw eigen huisarts (keuze 1 voor spoed).

Welke gegevens hebben wij nodig als u belt?

  • Uw burgerservicenummer (BSN)
  • Naam van uw huisarts
  • Omschrijving van uw klacht
  • Uw medische voorgeschiedenis (aandoening/ ziektes/ allergieën)
  • Uw medicijngebruik
  • Uw legitimatiebewijs meenemen als u naar de post komt

Belt u voor iemand anders? Zorg dat u dicht bij de patiënt bent om de klacht te beschrijven.

Wanneer kunt u ons bereiken?

U kunt ons bellen op (070) 346 96 69 op maandag t/m donderdag: 17.00 tot 08.00 uur (avond en nacht) in het weekend: vrijdag 17.00 uur tot maandag 08.00 uur en op feestdagen: gedurende 24-uur

Zo werkt het op de huisartsenpost