Publiekscampagne huisartsenspoedzorg
Stel jezelf voordat je contact opneemt met de huisartsenspoedpost altijd de vraag: Kan mijn medische klacht wachten tot mijn eigen huisartsenpraktijk open is? Twijfel je, check dan online.
Dat is de centrale boodschap van de publiekscampagne die de huisartsenspoedposten en branchevereniging InEen voeren. Ook Hadoks neemt hieraan deel. Vanaf september is de tweede campagne van start gegaan. Hierin staat de sportblessure centraal. In het voorjaar werd er ingezet op het informeren bij een ziek kind.
Aankomende periode zullen wij deze campagne via diverse kanalen onder de aandacht brengen. Hieronder vindt u een overzicht van wachtkamerschermen die u kunt downloaden voor in uw eigen praktijk, en een overzicht van posters om af te laten drukken. Daarnaast zullen ook de praktijkadviseurs van Hadoks aankomende periode posters meenemen om uit te delen tijdens hun praktijkbezoeken.
Wilt u uw patiënten informeren over de huisartsenspoedpost? Download dan onderstaande communicatiematerialen.
Wachtkamerscherm staand
Wachtkamerscherm liggend
Posters met url Hadoks
Wachtkamerfilmpje
Met ondertitel
Zonder ondertitel
Uit onderzoek van Ipsos in opdracht van InEen kwam naar voren dat het wijzigen van de naam huisartsenpost in huisartsenspoedpost zorgt voor een duidelijker ‘spoed-imago’ onder het publiek. Daarom hebben de huisartsenspoedposten verenigd in InEen in 2023 besloten de naam landelijk te wijzigen. Het landelijke logo voor huisartsenspoedposten is hierop aangepast. De publiekscampagne ‘Kan mijn klacht wachten tot mijn huisarts open is’ brengt het spoedeisende karakter en de naamswijziging van de huisartsenspoedposten onder de aandacht.
Van 17 juni t/m 17 juli loopt er een social media campagne gericht op ouders met jonge kinderen. In september is er een social media campagne gericht op amateursporters. Deze pagina wordt in september aangevuld met nieuwe materialen.